Despre aplicant si partener

 

Beneficiar:

Universitatea POLITEHNICA din Bucuresti este cea mai veche Universitatea de profil din Romania. Traditiile ei sunt legate de infiintarea, in anul 1818, de catre Gheorghe Lazar, a primei Scoli tehnice superioare cu predare in limba romana la manastirea Sfantul Sava din Bucuresti, care in anul 1832 este reorganizata in Colegiul de la Sfantul Sava.

 

La 1 octombrie 1864, a fost infiintata "Scoala de Poduri si Sosele, Mine si Arhitectura", care la 30 octombrie 1867 devine "Scoala de Poduri, Sosele si Mine" cu durata studiilor de 5ani. 


Sub conducerea lui Gheorghe Duca, la 1 aprilie 1881, institutia capata o noua structura sub denumirea de "Scoala Nationala de Poduri si Sosele", iar la 10 iunie 1920 a fost infiintata Scoala Politehnica din Bucuresti, avand patru sectii: Electromecanica, Constructii, Mine si Metalurgie, Sectia Industriala.

Studiile sunt organizate in cadrul a 13 facultati, la nivel de licenta: in 15 domenii, cu 66 de specializari, la nivel de master: 15 domenii, cu 97 de specializari si la nivel de doctorat: 19 domenii, toate fiind acreditate de catre ARACIS

Cercetarea stiintifica este o componenta esentiala a activitatii UPB, valoarea rezultatelor obtinute, la nivel national si international, fiind unanim recunoscuta si orientata strategic catre domenii de varf, precum: tehnologii informationale si comunicatii, sanatate, energie, mediu, transporturi si amenajarea teritoriului, securitate si siguranta alimentara, biotehnologii, materiale, produse si procese inovative.

Mentinerea excelentei in cercetare este una din prioritatile universitatii, cercetarea stiintifica fiind orientata pe proiecte si programe nationale, europene si internationale. Formarea profesionala si cercetarea din UPB sunt armonios structurate in cadrul celor 164 de laboratoare didactice si de cercetare, 38 de centre de cercetare autorizate intern - dintre care 10 sunt centre de excelenta CNCSIS, 9 Baze de Cercetare cu Utilizatori Multiplii, 6 Platforme de Formare Profesionala si Cercetare Interdiciplinare si 19 laboratoare acreditate RENAR, pe domenii relevante pentru mediul socio-economic national si international si congruente cu domeniiile CDI, cel mai bine dezvoltate in UPB. Resursa umana utilizata in cercetare, in anul 2008 a cuprins: 493 profesori, 331 conferentiari (dintre care 26% au sub 35 ani), 376 sef lucrari, 345 asistenti, 758/335 personal auxiliar/administrativ si 731 cercetatori angajati temporar (2226 omxluna/an), iar performanta realizata poate fi sintetizata in urmatoarele date: 1152 contracte derulate la nivel national (103,23 mil. Lei), 90 contracte derulate la nivel international (echiv. 11,64 mil. Lei), 181 teze de doctorat finalizate, 566 articole publicate in reviste cotate ISI. UPB beneficiaza de o infrastructura de calcul si comunicatie puternica care sustine numeroase proiecte in domeniul TIC, de exemplu: platforme de e-learning, virtualizarea resurselor hardware si software, high availability systems, sisteme de fisiere clusterizate, WSAN, HPC benchmarking, etc. Legătura la internet se face printr-un uplink de 10 Gb cu RoEdu. Din anul 2010 universitatea a devenit furnizor autorizat de FPC incercand astfel sa contribuie cat mai mult la dezvoltarea unei societati bazata pe cunoastere.

 

Partener:

SC Solid Consult Time SRL

 

Compania a desfasurat in 2010 in Bucuresti, avand drept tinta tinerii aflati in cautarea unui loc de munca, campanii de informare cu privire la locurile de munca precum si cu oportunitatile de angajare pe domenii. Incepand cu anul 2010 compania si-a refacut metodologia de selectie a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, punand accent pe atragerea candidatilor talentati si cu nivel de educatie ridicat prin ierarhizarea acestora in urma supunerii la o serie de teste( aptitudini tehnice, inteligenta etc) si pe formarea acestora prin intermediul activitatilor de consiliere in privinta metodologiei de cautare a unui loc de munca (consiliere CV, trainiguri de vanzari, etc).

Compania pune accent pe consilierea persoanelor in alegerea locului de munca potrivit, astfel incat sa se faciliteze integrarea acestora in conditii optime si cu rezultate durabile pe piata muncii.

Astfel, prin intermediul activitatilor sale compania, acopera toate etapele necesare procesului de angajare: autocunoastere, explorarea profesilor, luarea deciziilor, cautarea unui loc de munca, angajarea si dezvoltarea carierei. Cele 2000 de persoane din baza de date sunt incluse intr- un program de informare si notificare cu privire la conditiile pietei de munca si la pozitiile disponibile prin intermediul firmei noastre.

In ultimii ani ca urmare a crizei economice s-au inregistrat cresteri ale ratei somajului si conditii tot mai dificile in gasirea unui loc de munca. Astfel anii 2009 si 2010 marcheaza cresteri importante in privinta necesitatilor de informare din partea persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca cu privire la posibilitatile de angajare in mod specific pe profilul lor si la piata muncii in mod general. In anul 2010 compania a colaborat la lansarea unui portal de informare, pentru studentii si absolventii universitatilor de stat din Romania singurul de acest gen din tara, cu privire la oportunitatile de angajare structurate pe domeniile de pregatire din universitati.

Din anul 2010 firma s-a autorizat ca furnizor de Formare Profesionala Continua, iar in anul 2011 a obtinut Certificatul de Acreditare pentru Medierea Muncii pe piata interna.

De asemenea, SC Solid Consult Time SRL mai este partener in urmatoarele proiecte POSDRU: 80645 – “Mergi mai departe, califica-te pentru un viitor mai bun”, 80722 – “Calificarea angajatilor din industrie si servicii - un pas inainte”, 77145 – “Mai multe sanse pentru un loc de munca!”, 75610 – “Fii genial!”.